El 25 de setembre passat s'inaugurava la línia d'alta velocitat que unirà les ciutats musulmanes de La Meca i Medina. Dotze empreses espanyoles han participat en la construcció d'aquesta línia i seran Adif i Renfe les encarregades del seu manteniment, operació i explotació durant un període de 12 anys.
Els 35 trens que formen part de la línia han estat dissenyats per Talgo i incorporen equips HVAC on s'han incorporat bateries elèctriques dissenyades i fabricades per Electricfor.
Bateries amb resistències elèctriques per equips HVAC
Aquest tipus de bateries compten amb un bastidor d'acer inoxidable o alumini - segons les característiques del projecte on s'hagin d'instal·lar - i incorporen resistències elèctriques blindades que s'insereixen en conductes o que es poden integrar en equips de calefacció estàtica o de climatització.Amb un disseny i construcció que es pot fer a mida, aquestes bateries també disposen d'un sistema de protecció de temperatura integrada i de connexions aïllades.
La presència d'aquest tipus de bateries es complementa amb altres sistemes de reforç instal·lats en els trens, que incorporen més de trenta tecnologies addicionals amb l'objectiu de resistir les condicions extremes normalment presents en el desert d'Aràbia Saudita; és a dir, sorra, pols en suspensió, altes temperatures (d'aquí la importància dels equips de climatització) i tempestes, a través d'un recorregut de 450 quilòmetres.
Després de la seva inauguració, la venda de bitllets començarà en les pròximes setmanes i s'espera arribar a la xifra de 60 milions de passatgers l'any per a un recorregut que queda reduït a menys de dues hores, si ho comparem amb el fins ara trajecte tradicional per carretera.
Tornar