El 25 de setembre passat s'inaugurava la l�nia d'alta velocitat que unirà les ciutats musulmanes de La Meca i Medina. Dotze empreses espanyoles han participat en la construcci� d'aquesta l�nia i seran Adif i Renfe les encarregades del seu manteniment, operaci� i explotaci� durant un per�ode de 12 anys.
Els 35 trens que formen part de la l�nia han estat dissenyats per Talgo i incorporen equips HVAC on s'han incorporat bateries elèctriques dissenyades i fabricades per Electricfor.
Bateries amb resistències elèctriques per equips HVAC
Aquest tipus de bateries compten amb un bastidor d'acer inoxidable o alumini - segons les caracter�stiques del projecte on s'hagin d'instal·lar - i incorporen resistències elèctriques blindades que s'insereixen en conductes o que es poden integrar en equips de calefacci� estàtica o de climatitzaci�.Amb un disseny i construcci� que es pot fer a mida, aquestes bateries també disposen d'un sistema de protecci� de temperatura integrada i de connexions aïllades.
La presència d'aquest tipus de bateries es complementa amb altres sistemes de reforç instal·lats en els trens, que incorporen més de trenta tecnologies addicionals amb l'objectiu de resistir les condicions extremes normalment presents en el desert d'Aràbia Saudita; és a dir, sorra, pols en suspensi�, altes temperatures (d'aqu� la importància dels equips de climatitzaci�) i tempestes, a través d'un recorregut de 450 quilòmetres.
Després de la seva inauguraci�, la venda de bitllets començarà en les pròximes setmanes i s'espera arribar a la xifra de 60 milions de passatgers l'any per a un recorregut que queda reduït a menys de dues hores, si ho comparem amb el fins ara trajecte tradicional per carretera.
Tornar